×

:

Not a valid Time
Dit is een verplicht veld.

Bestelling, verzending en levering

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in onze webshop en dat je misschien een bestelling bij ons wilt plaatsen. Wellicht wil je weten hoe het gaat met bestellen en het leveren van jouw bestelling. Op deze pagina proberen we je zo uitgebreid mogelijk uitleg hierover te geven. Heb je na het lezen van deze pagina alsnog vragen? Geen probleem! Neem gerust contact op met onze klantenservice.

1. Levering van je bestelling

Binnen Nederland

Goed nieuws! Alle leveringen vanaf 300 kg zijn binnen Nederland helemaal gratis. Bij bestellingen kleiner dan 300 kg zijn we wel genoodzaakt om een bezorgtoeslag in rekening te brengen.

Even op een rijtje:

  • Vanaf 300 kg bezorgen wij je bestelling binnen Nederland gratis. Voor de Waddeneilanden moeten we wel extra bezorgkosten van €100,00 in rekening brengen. Voor Schiermonnikoog is dit € 125,00;
  • Bestel je onder de 300 kg dan bedraagt de bezorgtoeslag €19,95. Dit bedrag is een vast bedrag, ongeacht de hoeveelheid die je wilt bestellen.
    Voor de Waddeneilanden bedragen de bezorgkosten standaard €100,00;
  • Wij doen onze uiterste best jouw bestelling binnen 2 werkdagen te leveren. Bevat je bestellingen ook Cavalor artikelen? Dan duurt je bestelling helaas wel iets langer en proberen we je bestelling binnen 5 werkdagen uit te leveren. Voor werkdagen gelden bij ons maandag t/m vrijdag.

Binnen België

Wij leveren ook in België! De bezorgkosten voor bestellingen naar België bedragen €25,00 ongeacht het gewicht. Wij proberen ook jouw bestelling natuurlijk zo snel als mogelijk te bezorgen, maar houd wel rekening met een levertijd van ongeveer 5 werkdagen. 

Ook voor onze Belgische klanten nog even alles op een rijtje: 

  • De bezorgkosten bedragen € 25,00 ongeacht het gewicht. Dus ook bij bestellingen boven de 300 kg worden deze bezorgkosten in de webshop berekend;
  • Houdt rekening met een levertijd van ongeveer 5 werkdagen. Wij rijden namelijk maar 1 keer per week naar België. Houd er dus rekening mee, dat we de door jou gekozen bezorgdatum niet altijd kunnen garanderen.
  • Wil je graag weten wanneer we richting België gaan om jouw bestelling te leveren? Dan kan je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Zo kom je ook niet voor verrassingen te staan! Telefonisch contact kan via  (+31) 0317 499 598 of je kunt ons een WhatsApp sturen.
  • Bevat je bestelling Cavalor producten en bestel je vanuit België? Dan kan de levertijd nog iets langer zijn dan 5 werkdagen. Informeer in dat geval even bij ons wanneer je je bestelling kunt verwachten.

Leveringen buiten Nederland en België

Regelmatig krijgen we ook aanvragen voor leveringen buiten Nederland of België. Uiteraard bekijken we graag de mogelijkheden voor je. Omdat leveringen buiten Nederland en België niet standaard zijn, berekenen we van tevoren graag de prijs voor de bezorgkosten. Op de webshop staan standaard prijzen opgenomen met gemiddelde kosten, maar het kan zijn dat er voordat de levering plaatsvindt nog een aanvullende factuur volgt voor de transportkosten doordat deze hoger uitvallen dan de standaard prijs. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je net over de grens van Duitsland woont en de bezorgkosten in jouw geval voordeliger zijn, dan standaard prijs op de webshop vermeld. Het beste kan je voorafgaande aan je bestelling even contact met ons opnemen voor een persoonlijke berekeningen. Bel gerust even met onze klantenservice!

Houdt er daarnaast rekening mee dat levering buiten Nederland en Belgie langer duurt. Het is natuurlijk afhankelijk van het afleverland, maar meestal moet je rekening houden met ongeveer 5-7 werkdagen. Uiteraard kunnen we dit voor je nagaan bij de transporteur. 

Levering binnen 2 werkdagen. Waar moet je op letten?

  • Wij hebben geen minimale orderwaarde voor een bestelling;
  • Voor 13.00 uur bestelt betekent in principe binnen 2 werkdagen geleverd. Let op! De Waddeneilanden kunnen hier wel van afwijken;
  • Bestellingen vanaf ongeveer 5 zakken worden geleverd op een blokpallet. Deze pallets zijn in eigendom van ons moederbedrijf AR (AgruniekRijnvallei). Dit is terug te zien aan het logo van AR op deze pallets. We nemen de pallet(s) bij een volgende levering graag weer mee retour;
  • Ben je zelf niet thuis en wil je je pallet op een specifieke plek geleverd krijgen? Geef het dan even aan bij het plaatsen van je bestelling in het opmerkingenveld;
  • Regelmatig krijgen wij de vraag hoe laat een bestelling geleverd wordt. Wij begrijpen dat dit prettig is om te weten, maar helaas kunnen wij geen tijdstip van levering afgeven. Dit in verband met levering via een (externe) transporteur, welke afhankelijk zijn van het verloop van andere ritten op hun route;
  • Regent het op de dag van je bestelling en ben je zelf niet aanwezig? Zorg dan dat je bij je bestelling duidelijk aangeeft waar de chauffeur de pallet droog neer kan zetten, of laat een zijl of iets dergelijks achter, zodat we het hieronder droog achter kunnen laten.
  • De pallets worden met een kooiaap op de juiste plek afgeleverd. Het is belangrijk dat het erf daarom verhard is, zodat de kooiaap er ook overheen kan. Is dit niet het geval? Dan kunnen we de bestelling ook niet op de gewenste plek afleveren;
  • De transporteur die jouw bestelling komt brengen pakt geen pallets over en haalt geen zakken van de pallet;
  • Wanneer de losplek niet duidelijk is zal Voermeesters of de chauffeur contact met je opnemen. Hou daarom je telefoon goed in de gaten op de dag van levering;
  • Woon je in een centrum of is lossen voor de deur niet mogelijk, neem dan contact met ons op om te overleggen.
  • Bestellingen kleiner dan 5 zakken worden bezorgd via de pakketservice van DHL. We zijn hierbij afhankelijk van de levertijden van de pakketservice. Het kan hierdoor wel wat langer onderweg zijn en kunnen we de levertijd van 2 werkdagen niet garanderen.

2.         Houdbaarheid en bewaren van de producten 

Houdbaarheid 

Op onze webshop werken wij met staffelkortingen, die ervoor zorgen dat je aantrekkelijke korting krijgt op je paardenvoer. Maar hou bij het aankopen van je paardenvoer wel rekening met de houdbaarheid van het voer. Ons producten zijn minimaal twee maanden tot maximaal zes maanden houdbaar. Dit is per product verschillend en hangt af van de doorloopsnelheid van een product. De houdbaarheid kun je terugvinden op het label van het product.  

Opslag van het voer

De aangegeven houdbaarheid op het label van een product geldt mits het product zorgvuldig opgeslagen wordt. Zorg ervoor dat je de zakgoedproducten op een droge en koele plaats bewaard en vrij is van ongedierte.  

3.         Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Shoppen bij Paardenvoer.nl is natuurlijk super leuk een ook nog eens heel eenvoudig! In slechts 3 stappen heb jij je paardenvoer besteld en betaald. 

Stap 1 | Zoek de producten die je graag wilt bestellen 

  • Het zoeken van je product kan middels de zoekbalk of via het menu.
  • Je kunt het product bekijken door er op te klikken of gelijk toevoegen aan het winkelwagentje. Selecteer vervolgens het aantal dat je wilt bestellen en voeg het toe aan je winkelwagen.
  • Je kunt de winkelwagen bekijken door rechtsboven op de winkelwagen te klikken en vervolgens op ‘Ga naar winkelwagen’. Desgewenst kun je ook gelijk naar de afrekenpagina gaan door te klikken op ‘Ga meteen door naar afrekenen’.
  • Indien je eerst de winkelwagen wilt bekijken, dan kun je deze nu aanpassen of nog extra artikelen toevoegen. Is je bestelling compleet, klik dan op ‘Ga door naar afrekenen’
  • Heb je nog een kortingscode? Dan vul je deze in bij het veld ‘Kortingscode’ in je winkelwagen. 

Stap 2 | Log in of vul je gegevens in  

  • Wij adviseren je als klant van Paardenvoer.nl om een account aan te maken. Zo blijven jouw gegevens bewaard en kan je de volgende keer nog gemakkelijker bestellen en betalen. In je persoonlijk account kun je ten alle tijden je bestellingen terugvinden.
  • Geen account? Dat is natuurlijk geen probleem! Ook zonder account kun je gewoon bestellen. In dat geval vul je je persoonlijke gegevens handmatig in.
  • Bij het invullen van de gegevens is het ook mogelijk om een gewenste bezorgdatum te selecteren. Een gewenste bezorgdatum selecteren is mogelijk vanaf 2 werkdagen vooruit. Bestel je Cavalor-producten of bestel je vanuit België? Hiervoor geldt een langere levertijd, dus hou hier rekening mee bij het selecteren van een gewenste bezorgdatum. 

Stap 3 | Betalen 

  • Je bent weer een stapje dichter bij het plaatsen van je bestelling. Je kiest met welke betaalmethode je zou willen betalen. Je kunt bij ons betalen via iDEAL, Creditcard, PayPal of Riverty | AfterPay.
  • Heb je vervolgens alles juist ingevuld, accepteer dan nog onze voorwaarden en vul eventueel nog een orderopmerking in voor de bestelling/levering. Alles klaar? Klik dan op ‘Bestelling betalen’.
  • Je gaat vervolgens naar je bank-/betaalscherm en komt hierna weer terug in de webshop. Is je bestelling gelukt dan krijgt je ‘Bedankt voor je bestelling’ te zien en het bijbehorende bestelnummer.

Na het plaats van je bestelling ontvang je van ons een bestelbevestiging in je mailbox. Hierop zijn alle gegevens omtrent je bestelling terug te vinden. Heb je toch nog een vraag naar aanleiding van je bestelling? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.